Pure Pink Pox
The Biofilm Sisters/Kanuti Gildi SAAL
Biofilm Sisters jätkab sealt, kus 2019. aasta lavastus, “All that goes Right” pooleli jäi. Meil kui keskklassi naistel on keskklassi unistused. Oleme armsad ja ohutud senimaani, kuni ületame ohtlikkuse lävepaku. Kuidas eelistused ja sümpaatiad inimesi kokku toovad ning kuidas moodustunud grupid omi ja võõraid looma hakkavad? Kuidas võib esmapilgul süütust ideest saada ideoloogia ning kuidas võib ideoloogia muutuda fašistlikuks? Lavastuses “Rõõsade rõugete ruum” vaadatakse otsa omaenda kohale ja privileegidele, et näha, kuidas me kõik oleme omaks võtnud uskumusi, mis õigustavad vägivalda tekitavat ebavõrdsust. Kes vastutab – kas indiviid või süsteem? Biofilmi õed püüavad seda läbi viia võimalikult valutult.
Biofilm on saast, mis koguneb pliidi ja kapi vahele. Me teame, et see on seal, kuid lihtsam on seda ignoreerida kui midagi ette võtta. Me kasutame biofilmi mõtlemisruumina ilma igasuguse püüdluseta seda ära koristada.
Mari-Liis Eskusson on tantsukunstnik, keda huvitab tähenduse loome etenduskunstis. Biofilm Sisters projekti abil on ta avastanud enda kui kunstniku jaoks loomeruumi, mis võimaldab tal teksti tantsitada.
Katrin Kreutzberg on personaaltreener ja etenduskunstnik, keda inspireerib püüdlus mõista ja aru saada, kuidas me inimestena toimime, nii füüsiliselt kui ka vaimselt. Igapäevaselt töötab ta jõusaalis, kus aitab inimestel avastada ja ehitada jätkusuutlikku ning tervislikku suhet oma kehaga.
Arolin Raudva on etenduskunstnik, tantsija, koreograaf. Tema loometee koosneb lainetest, millel surfamisel juhindub ta uudishimust ja kogemisjanust, mistõttu asetab ta end mõnuga eriilmelistesse kohtadesse ja kooslustesse, et hoida oma identiteet liikumises. Biofilmi olemasolu annab talle põhjuse vaadata sinna, kuhu ta muidu ei vaataks.
Hanna Junti on etendaja ja koreograaf, kelle looming leiab aset teatri ja tantsu vahealadel. Ta on mõjutatud oma endise kodulinna Londoni mitmekultuurilisusest ja hoost, inspireerub paradoksidest ja teda sütitab soov mõista, mis meid inimestena liigutab.
Anumai Raska sündis viiendal mail, kella viie paiku hommikul viienda lapsena. Etenduskunstniku ja tantsijana töötab ta nii isiklikest kogemustest, mälestustest, kui tehnikast kantud keha kaudu. Tema senise loomingu sõlmpunktis on olnud üksikisiku suhe ümbritsevaga, ühes nende vahele jääva üksindusega. Muuhulgas on Anumai kureerinud viimased 3 aastat tantsu ja performance-kunstisündmust Battlejämm. Tema viimane lavastus: “Ammu aru saand”, etendus selle aasta suvel Maardu Dekennaalil. Etendajana on ta kaasa teinud mitmetes teostes, näiteks Katariina Undi “Toatüdrukud”, Keithy Kuuspu “Läbi kukkumine” ning Ruslan Stepanovi ja Artjom Astrovi “Performance STL-is”.
Alise Madara Bokaldere on Läti-Rootsi-Ameerika tantsija ja koreograaf. Üle 15 aasta pikkuse tantsualase väljaõppe jooksul on ta arendanud välja tugeva liikumiskeele ning füüsilisuse. Tema koreograafia on põhjalik, keskendudes detailidele ja nüanssidele.
Autorid, lavastajad: Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg, Arolin Raudva, Alise Bokaldere
Etendajad: Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg, Anumai Raska, Hanna Junti
Dramaturg: Piret Karro
Kunstnik: Kairi Mändla
Näitejuhtimine ja lavaline liikumine: Tambet Tuisk, Jason Dupree
Helikujundus: Mari-Liis Rebane
Valguskujundus: Märt Sell
Tehniline tiim: Henry Kasch, Kristiina Tang, Grete Vaalma
Promofoto: Kertin Vasser
Projektijuhtimine: Maarja Kalmre, Heneliis Notton
Kaasprodutsent: Kanuti Gildi SAAL, Alise Bokaldere, Mari-Liis Eskusson, Katrin Kreutzberg, Arolin Raudva
Toetajad: Eesti Kultuurkapital, Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakond, Eesti Rahvakultuuri keskus
Esietendus 21. märts .2022 Kanuti Gildi SAALis
Inglise keeles!
Etendus on ühes vaatuses ja kestab 60 minutit